A szervezés alapja a lista! Lista kell mindenhez: a bevásárláshoz, a karácsonyi ajándékokhoz, az esküvőhöz. Sőt az esküvőhöz több is kell. Listát mindenkinek! A lista nagyon sok bosszúságtól megkímél minket, feljegyezhetjük hogy mit, hol, hogy hogy és főleg hogy mennyiért. Lista készítésre javaslom az exelt, főleg, hogy magától oszt, szoroz, összead és kivon, egyesek még statisztikát is készítenek, lehet konvertálgatni benne. Nem nehéz kezelni főleg! az újabb fajtát. Barátkozzunk meg vele!
Körbenéztem a neten, és összesen 2, azaz kettő esküvőtervező programot találtam. Mindkettő szar rossz, illetve ami az egyikben van, az nincs a másikban.
Tehát a lista. Első listánk tartalmazza, hogy mi kell a nőnek az esküvőhöz! Kronológiai sorrendet követve:
- vőlegény (H)
- helyszín (Balatonlelle)
- dátum (2012 szeptember vagy 2013 május)
- költségvetés
- vendégek (kihagyható)
- ruhák
- fotós
- videós
- vőfély/ceremóniamester
- virágos/dekoros
- sminkes/kozmetikus
- fodrász
- cukrászda
- tánctanár
illetve ezekhez kapcsolódó apróságok, amiket a későbbiekben szeretnék boncolgatni.
Érdemes listát készíteni még a meghívottakról,költségvetésről, nászajándékról és ahogy én csinálom: mindenről a szolgáltatókról, a teendőkről, az árajánlatokról, a felmerülő kérdésekről.
Következő alkalommal sorra vesszük az egyes lépéseket, addig is, mindenkinek szép álmodozást!