HTML

Esküvő - avagy éljük túl a szervezést!

Mit csinál az ember, ha nincs pénze esküvőszervezőre? Megszervezi saját maga. Igen ám, de hogy kezdjünk neki? Nem veszünk el a szolgáltatók tengerében? Mivel egy épkézláb oldalt se találtam ahol tényleg leírnak mindent egytől egyik, így megosztom veletek én hogyan csinálom.

Friss topikok

Linkblog

Hogyan válasszunk helyszínt és éttermet?

2011.11.07. 16:15 hegereka

A nagy kérdés! Hol legyen a mulatság? Ennek eldöntéséhez próbálok egy kis segítséget nyújtani. Csak úgy általánosan.

Több variáció létezik. Vegyük a legbonyolultabb esetet. Szülők laknak X városban, másik szülők Y városban, és a pár Z városban. (naná, hogy ez van nálunk:D)

Amit a helység választásánál érdemes megvizsgálni:

  • hol lakik több rokon (persze csak azok, akiket meg akarunk hívni---> a szállás miatt)
  • hol van több ismeretség (a pénz miatt)
  • hol tudjuk gyorsabban intézni a dolgokat (egy kis faluban valószínű nem kell több hónapos várólistára számítani, a szertartás díja is kedvezőbb lehet, mint egy nagy városban)
  • hol tudjuk megoldani a szállást
  • vannak-e a környéken olyan szolgik (szolgáltató---baromi hosszú), akikre szükségünk van
  •  rendelkezik-e a megfelelő adottságokkal (pl.: ha fehér homokos tengerpartot szeretnénk, akkor ne Egerbe menjünk!)
  • van-e olyan templom, amilyenben házasodni szeretnénk (milyen a pap vagy a lelkész vagy gur, varázsló stb.)

A helyszín/étterem választásánál:

Itt amit először tisztáznunk kell: éttermet választunk vagy kibérelünk egy helyet és cateringessel (vagy magunk, család, kiskutyával) megoldjuk?

  • mekkora a befogadóképessége? marad hely táncolni? (meg tudja ölni a bulit, ha külön teremben van tánci-tánci)
  • van külön terembérlet? záróra? hosszabbítás?
  • milyen a berendezés minősége?
  • milyen az étel minősége?
  • mennyi az annyi? (bruttó vagy nettó?)
  • mi tartozik az árba? (pl: dekoráció, éjféli menü)
  • mekkora egy adag? (? dkg, liter/fő a hús, köret, leves stb. - nehogy aztán a lagzin éhes maradjon a nép!)
  • mit lehet bevinni? (alapanyag, rövid, süti)
  • van-e dugópénz? (külön díj, ha te viszed a piát)
  • elszámolás hogyan történik? (ha korlátlan étel-ital van, akkor mind1, de ha nem, érdemes erről is szót ejteni)
  • van-e gyerekkedvezmény?
  • külön menü vegáknak, cukorbetegeknek, lisztérzékenyeknek stb?
  • maradék elvitele?
  • van lehetőség gyereksarok kialakítására? felügyelet?
  • biztosított a hely és a hálózati áram hozzáférés a zenekarnak?
  • milyen színű terítő/futó/szalvéta van?
  • ha nem várt vendég érkezik, biztosítanak-e plusz adagokat?
  • hány felszolgáló? / hány szakács?
  • lehet kinti szertartás? ahhoz mit biztosítanak?
  • milyenek a fények nappal és éjszaka?
  • meddig érvényes az árajánlat?
  • mikor kell fizetni? foglaló? fennmaradó összeg?
  • mi történik, ha el kell halasztani a lagzit?
  • mikor kell lefoglalni?
  • zártkörű rendezvény lesz? (van olyan hely, ahol egyszerre van két lagzi, vagy fogadnak "sima" vendégeket is)
  • mi történik, ha nem hozza azt a színvonalat, amire leszerződtetek?

A szállás választásakor:

  • hány férőhelyes?
  • ágynemű? törcsi?
  • hosszabbítás, ha valaki maradna még?
  • IFA?
  • kiságy?
  • szobák felszereltsége?
  • mikortól lehet elfoglalni?/meddig kell elhagyni?
  • reggeli?
  • takarítás/tisztaság?

 Mi ezeket mérlegeljük/mérlegeltük a választásnál, valakinek van még ötlete?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eskuvohegereka.blog.hu/api/trackback/id/tr913361286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása